Bantning here i come....

Ja, nu är det dags att sluta äta allt onyttigt och komma i form igen inför beach 09.
Idag är det första dagen på min deff, som är en annan form av bantning som används mest av folk som styrketränar.
Det börjar med att man bulkar, vilket betyder att man äter och tränar så mycket som möjligt för att bygga maximalt med muskler och gå upp i vikt. Det är det jag har gjort större delen av hösten och fram tills idag. Sen efter bulken kommer deffen, vilket går ut på att gå ner i vikt och definera musklerna, man ska gå ner så mycket som möjligt i fettvikt och behålla så mycket som möjligt av musklerna. Det är det jag håller på med nu.

Det är jättejobbigt för att man vill bara stoppa i sig en massa gott godis, gå ut i kylskåpet o ta något att äta eller helt slippa tänka på vad man äter. Så fram tills idag har jag varit tjock o glad. Nu är jag tjock o hungrig :(
Men det ska samtidigt bli skönt och förlora alla dessa kilon jag har lagt på mig och komma i alla kläder som är för små igen. Första dagen brukar oftast vara svårast, sen vänjer man sig, tror inte det här kommer bli alltför svårt ändå. Bara kämpa på och se det ljusa i allt, jag kommer äntligen bli smal igen.

Det är faktiskt till och med så att Linnea också börjar sitt nyttiga liv idag, så vi kan ju ta hjälp av varandra. Vem tror ni kommer lyckas bäst?(A)

Ha det bra kära läsare.

//En tjock o hungrig Johäl

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag börjar också mitt nyttiga liv idag :D

2009-03-09 @ 16:18:49
URL: http://jjenniew.blogg.se/
Postat av: Linnea

JAG KOMMER KLARA MIG BÄST !

2009-03-09 @ 21:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0